سرخط خبرها

درخواست حشد الشعبی از عبدالمهدی برای موضع گیری در قبال حملات هوایی ترکیه

یکی از رهبران حشد الشعبی از بسته شدن گذرگاه انسانی میان عراق و سوریه به علت بمباران ترکیه خبر داد و در عین حال نسبت به توطئه ای به رهبری ترکیه هشدار داد و گفت که این توطئه ایزدی ها را هدف قرار داده است.

میدل ایست نیوز: «سعید حسین»، از رهبران حشد الشعبی عراق از بسته شدن گذرگاه انسانی میان عراق و سوریه به علت بمباران ترکیه خبر داد و در عین حال نسبت به توطئه ای به رهبری ترکیه هشدار داد و گفت که این توطئه ایزدی ها را هدف قرار داده است.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، سعید حسین در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: ترکیه با حملات هوایی و توپخانه ای خود علیه شهر سنجار و نواحی اطراف آن، تهدیدی برای این مناطق محسوب می شود.

این رهبر حشد الشعبی با بیان اینکه تهدیدات ترکیه منجر به بسته شدن گذرگاه انسانی در شمال سوریه و شهر سنجار عراق شده است، افزود: خانواده های ایزدی از طریق این گذرگاه برای معاینات و خرید داروهای پزشکی که قیمت آن بسیار ارزان تر از شهر دهوک عراق است، به شهر قامشلی در شمال سوریه رفت و آمد می کردند.

فرمانده سابق یگان های مقاومت سنجار گفت: بسته شدن این گذرگاه از جانب ترکیه که بهانه حضور عناصر عقب نشینی کرده پ ک ک اتفاق افتاده، توطئه ای علیه جامعه ایزدی و اقدامی برای تکمیل قتل عام داعش علیه این اقلیت مذهبی است.

فرمانده دسته ویژه ایزدی ها “النصر المبین” در حشد الشعبی از دولت فدرال عراق به ریاست عبدالمهدی خواست که در قبال بمباران و تهدیدات ترکیه، موضع گیری کند زیرا عراق دارای دولتی مستقل و دارای حاکمیت است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا