سرخط خبرها

رئیس هیئت مذاکره کننده سوریه: تحرکات ایران در سوریه افزایش یافته است

«نصر الحریری» خبر داد که در پی عقب نشینی نیروهای امریکایی، نیروهای ایرانی در بالاترین سطح و بیشتر شمار به حالت آماده باش درآمده اند.

میدل ایست نیوز: «نصر الحریری» رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان حکومت سوریه، از وجود «اطلاعات قطعی و جزئی» از افزایش تحرکات ایران در سوریه پس از اعلام خروج نیروهای امریکایی از این کشور خبر داد.

الحریری طی پیامی تویتری تأکید کرد که نیروهای ایرانی در سطح فرماندهان بلندپایه و شمار زیادی از نیروهای نظامی با سلاح و مهمات با همکاری نیروهای حکومتی سوریه در حالت آماده باش درآمده اند و «هدف آنها استفاده از تحولات تازه برای منافع بیشتر و آرایش مجدد این نیروها در مناطقی که نیروهای امریکایی از آن خارج می شوند است».

او تأکید کرد که دغدغه اصلی ایران در شرایط کنونی تحکیم سلطه اش بر مرزهای عراق و سوریه برای «ایجاد نقطه تماس نظامی میان نیروهای حشد الشعبی و شبه نظامیان فرقه ای در سوریه» است تا مسیری زمینی از تهران تا لبنان ازطریق سوریه جنوب دمشق برقرار کند.

به گفته الحریری عقب نشینی حساب نشده امریکایی ها باعث پیدا شدنی خلئی می شود که ممکن است داعش یا حکومت سوریه یا نیروهای ایرانی در پی پر کردن آن برآیند و «برای همین از ایده عقب نشینی تدریجی با هماهنگی نیروهای ارتش ملی و ترکیه و نیروهای محلی به شدت حمایت می کنیم».

دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا طی اقدامی ناگهانی از خروج نیروهای امریکایی از سوریه خبر داد. او گفت که نیروهای ترکیه توانایی مقابله با بقایای داعش در سوریه را دارند. این تصمیم ناگهانی باعث استعفای وزیر دفاع امریکا و رئیس ائتلاف بین المللی ضد داعش شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا