سیاسی

اقدامات دولت عراق برای کاهش التهابات در بصره

یک مقام آگاه خبر داده که «عادل عبدالمهدی» دستور اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق خواسته های تظاهرات کنندگان را داده است.

میدل ایست نیوز: دولت عراق اقداماتی سیاسی و خدماتی برای کاهش التهابات در بصره و متقاعد کردن فعالان و سران معترضان به توقف تظاهرات آغاز کرده است.

مردم بصره چند ماه است که در اعتراض به کمبود خدمات ازجمله آب شرب و بیکاری و عملی نشدن وعده های دولت دست به تظاهرات و اعتصاب زده اند. تظاهراتی که مایه نگرانی بغداد از کشیده شدن اعتراضات به دیگر استان ها شده است.

یک مقام محلی بلندپایه به العربی الجدید گفت که «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، دستور اتخاذ تدابیر لازم برای تحقق خواسته های تظاهرات کنندگان را داده که در چند محور اجرا خواهد شد. او گفت که مهم ترین بخش این اقدامات نهایی شدن برخی پروژه های خدماتی و پیگری وضعیت پروژه ها از حکومت محلی بصره است.

این مقام که نخواسته نامش فاش شود گفت که محور دومی که در دستور کار قرار گرفته کاهش فضای امنیتی در سرتاسر استان بصره به منظور کاهش تنش و خودداری از تحریک معترضان است.

او افزوده که محور بسیار مهم دیگر محور سیاسی و اطمینان دادن به مردم به تحقق وعده هاست به خصوص که دولت فقط دو ماه است که بر سر کار آمده و در همین مدت نیز دست به اقدامات جدی برای حل مشکلات زده است.

این منبع گفت که هیئتی در سطح وزرا برای گفت وگو با معترضان و تماس دائم با آنها و پیگیری اجرای مطالباتشان تشکیل و برای وزارتخانه های خدمات جدول بندی زمانی خاصی جهت اجرای پروژه های خدماتی تعیین خواهد شد.

«مهدی الخزاعی» از رهبران اعتراضات در بصره تأکید کرد که تظاهرات مردم در بصره با هدف آشوب نیست، «تظاهرات ما مسالمت آمیز است و از هر اقدامی برای تحقق مطالباتمان استقبال می کنیم».

او افزود: «اگر ببینیم که دولت بخشی از این مطالبات را عملی کرده و در راه عملی شدن کامل آنها گام بر می دارد خواسته های ما تحقق یافته است».

 

 

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا