اقتصادیسرخط خبرها

ساخت پالایشگاه هایی در کشورهای بزرگ با تکیه بر نفت عراق

وزیر نفت عراق از دریافت پیشنهادهایی از جانب شرکت های جهانی برای ساخت پالایشگاه هایی در شماری از کشورهای بزرگ با استفاده از نفت عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: «ثامر الغضبان»، وزیر نفت عراق امروز دوشنبه از دریافت پیشنهادهایی از جانب شرکت های جهانی برای ساخت پالایشگاه هایی در شماری از کشورهای بزرگ با استفاده از نفت عراق خبر داد و در عین حال تاکید کرد که توافق نامه صادرات گاز به کویت به فاز پایانی خود رسیده است.

به گزارش المعلومه، الغضبان تصریح کرد که وزارت نفت اخیرا پیشنهادهایی از شرکت های معتبر و متخصص در صنعت نفت برای ساخت پالایشگاه هایی در کشورهای بزرگ با تکیه بر نفت عراق دریافت کرده است.

وی در ادامه افزود: پیشنهاد مذکور، ایده خوبی است زیرا بازار ثابتی را برای بخشی از نفت تولیدی عراق فراهم می کند.

وزیر نفت عراق گفت: این پیشهاد در چارچوب رویکرد وزارتخانه برای ارتقای وضعیت صنعت نفت و محقق ساختن درآمدهای مازاد برای کشور قرار دارد.

الغضبان در پایان با تاکید بر اینکه توافقنامه صادرات گاز به کویت به مرحله نهایی خود رسیده است، عنوان داشت: «این توافقنامه در دوره دولت گذشته منعقد شده است و من شخصا به صورت جدی آن را بررسی نکرده ام اما به زودی این توافقنامه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و موضع ما بر مبنای اطلاعات مثبتی خواهد بود که در دست داریم.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا