سیاسی

نخست وزیر عراق: خروج نظامیان امریکایی از سوریه با اطلاع ما انجام شد

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق تاکید کرد که ایالات متحده امریکا رسما خروج نظامیان خود از خاک سوریه را به اطلاع دولت عراق رسانده است.

میدل ایست نیوز: «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه تاکید کرد که ایالات متحده امریکا رسما خروج نظامیان خود از خاک سوریه را به اطلاع دولت عراق رسانده است،

وی در عین حال گفت: بغداد، تدابیر و احتیاطات لازم را برای مقابله با پیامدهای احتمالی خروج نیروهای امریکایی از سوریه، اتخاذ کرده است.

به گزارش وبگاه خبری المعلومه، عبدالمهدی در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود گفت: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا رسما خروج نظامیان این کشور از سوریه و حمایت این کشور از عراق را به اطلاع بغداد رسانده بود.

وی در ادامه افزود: عراق کشور مستقلی است و پس از خروج امریکایی ها از سوریه، این کشور هیچ درخواستی برای نقل و انتقال نیروها، دریافت نکرده است.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه دولت، احتیاط های لازم را به منظور مقابله با پیامدهای احتمالی خروج نظامیان امریکایی از سوریه، اتخاذ کرده است، تصریح کرد: عراق با کشورهای همسایه و همه گروه ها در سوریه روابط خوبی دارد و همچنین این کشور نقش حائز اهمیتی در پرونده سوریه بر عهده دارد.

عبدالمهدی در پایان گفت: تصمیم امریکا در خروج از سوریه تاثیر مستقیمی بر وضعیت عراق دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا