سرخط خبرها

هشدار مقامات امنیتی اسرائیل به کاهش اقبال اسرائیلیان به ارتش

به گفته مقامات امنیتی اسرائیل جوانان اسرائیلی هنگام پیوستن به سربازی اجباری ترجیح می دهند در بخش های غیر رزمی فعالیت کنند.

میدل ایست نیوز: روزنامه «رأی الیوم» به نقل از «مقامات بسیار بلندپایه امنیتی» خبر داد که این مقامات با انتقاد شدید از عملکرد «گادی آیزنکوت»، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، نسبت به وضعیت خاصی که در ارتش اسرائیل پیش آمده هشداد داده اند. به گفته این کارشناسان امنیتی، ارتش اسرائیل از سال 2011 با پدیده بسیار پرمخاطره ای مواجه شده که عبارت است از کاهش جذب جوانان به گردان های رزمی ارتش و ترجیح پیوستن به گردان های غیر رزمی. بر اساس این گزارش این پدیده رو به افزایش است و ارتش هیچ کاری با آن نمی تواند بکند.

این منابع همچنین خبر داده اند که جوانان 18 ساله اسرائیلی که به سربازی اجباری می روند دچار کاهش شدید روحیه می شوند. به نظر این کارشناسان این مشکل بسیار سختی است که تصمیم گیرندگان در اسرائیل باید آن را جدی بگیرند. این منابع افزوده اند که روحیه بسیار پایین سربازان ارتش از اصلی ترین تهدیدها دربرابر موجودیت اسرائیل است.

گادی آیزنکوت نیز اخیرا در سخنرانی ای در مرکز چند منظوره هرتسل، به صراحت از نگرانی عمیق خود بابت روحیه پایین و ضعیف بودن روحیه رزمندگی در ارتش اسرائیل سخن گفت. او تأکید کرد که جوانان وقتی به موجب قانون سربازی اجباری وارد ارتش می شوند ترجیح می دهند در بخش های غیر رزمی فعالیت کنند و بعد از پایان دوره سه ساله اجباری اکثرا علاقه ای به ادامه حضور در ارتش ندارند.

منابع پیش گفته تأکید کرده اند که این وضعیت شامل افسران بلندپایه هم می شود که دوره خدمت آنها کوتاه شده و نوعاٌ از ارتش کناره گیری می کنند.

این منبع تأکید کرده اند که این وضعیت به بمبی ساعتی برای آینده امنیت اسرائیل تبدیل شده است.

منبع
رأی الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا