سرخط خبرها

نظرسنجی «معاریو» درباره انتخابات آینده اسرائیل

نظرسنجی روزنامه «معاریو» نشان می دهد که تعداد کرسی های حزب «لیکود» به رهبری «نتانیاهو» در انتخابات آینده تغییر نخواهد کرد.

میدل ایست نیوز: یک نظرسنجی تازه که روزنامه «معاریو» منتشر کرده نشان می دهد که حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات آینده که در آوریل آینده برگزار خواهد شد موقعیت خود را در کنست اسرائیل حفظ خواهد کرد.

این نظرسنجی که امروز (سه شنبه) منتشر شده نشان می دهد که حزب لیکود در انتخابات 30 کرسی از 120 کرسی مجلس را از آن خود خواهد کرد و این همان تعداد کرسی هایی است که در انتخابات سال 2015 از آن خود کرد.

این نظرسنجی را «مرکز پژوهش های سیاسی»، یک مرکز مستقل، پس از اعلام انحلال مجلس و اجرای انتخابات پیش از موعد تهیه کرده است.

بر اساس این نظر سنجی، اگر «بنی گانتز»، رئیس سابق ستاد ارتش اسرائیل، در انتخابات حزبی داشته باشد با 13 کرسی در جایگاه دوم خواهد نشست.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب مخالف به ریاست «یائیر لاپید» با 12 کرسی در رتبه سوم خواهد نشست.

این گزارش می افزاید که فهرست اعراب ساکن اسرائیل که در انتخابات گذشته 13 کرسی گرفته بود در انتخابات پیش رو 11 کرسی خواهد داشت.

حزب «خانه یهودی» به ریاست «نفتالی بنت» نیز 11 کرسی و حزب «جبهه صهیونیستی» به رهبری «آوی گابای» با شکستی سخت 9 کرسی به دست خواهد آورد در حالی که در انتخابات قبلی 24 کرسی به دست آورده بود.

جامعه آماری این نظرسنجی 502 شهروند یهودی و عرب بالای 18 سال با حاشیه خطای 4.3 درصد بوده است.

 

منبع
معاریو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا