سرخط خبرها

مخالفت سوریه با دادن درخواست برای بازگشت به اتحادیه عرب

«المیادین» به نقل از منابع آگاه خبر داد که رئیس جمهور سودان با هدف یافتن موضع سوریه در قبال بازگشت به اتحادیه عرب با رئیس جمهور سوریه مذاکره کرده است.

میدل ایست نیوز: شبکه تلویزیونی «المیادین» به نقل از منابع آگاه خبر داد که سفیر اخیر رئیس جمهور سودان به سوریه با هدف یافتن موضع سوریه در قبال بازگشت این کشور به اتحادیه عرب بوده است.

در این گزارش که روز جمعه منتشر شده آمده که این منابع تأکید کرده اند که «بشار اسد» در این دیدار به همتای سودانی خود گفته که سوریه هیچ‍گاه خواستار خروج از اتحادیه عرب نشده است و آنهایی که سوریه را از اتحادیه بیرون انداختند باید در این باره پیشگام شوند.

به گفته این منابع، کشورهای عربی تماس های خود را با سوریه افزایش داده اند تا برای حفظ آبروی خود از سوریه بخواهند که درخواست بازگشت به اتحادیه را بدهد در حالی که سوریه مطلقا حاضر به دادن چنین درخواستی نیست.

این منابع تأکید کرده اند «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان که از سال 2019 ریاست اتحادیه عرب را بر عهده خواهد داشت به سوریه رفته تا از موضع سوریه در این باره باخبر شود.

به گفته این منابع، بشار اسد به روشنی و صراحت به عمر البشیر گفته که «خروج از اتحادیه عرب تصمیم سوریه نبود که الان بخواهیم که ما را برگردانند».

او افزوده: «کسانی که دست به اقدام علیه سوریه زدند باید الان تصمیم بگیرند که بر موضع سابق خود هستند یا می خواهند آن را تغییر دهند».

عمر البشیر در 16 دسامبر در سفری از پیش اعلام نشده وارد دمشق شد و با همتای سوریه ای اش دیدار کرد. این نخستین دیدار یک رئیس جمهور کشوری عربی از دمشق پس از ناآرامی های چند سال اخیر در این کشور بوده است.

روز جمعه امارات متحده عربی اعلام کرد که سفارت خود در دمشق را بازگشایی می کند.

منبع
المیادین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا