سرخط خبرها

هادی العامری: حضور نیروهای خارجی در عراق را نمی‌پذیریم

رئیس ائتلاف فتح گفت با حضور هر گونه نیروی خارجی در عراق حتی برای آموزش نیروهای عراقی مخالفیم.

میدل ایست نیوز: رئیس ائتلاف الفتح عراق مخالفت خود را با حضور هرگونه نیروی زمینی خارجی و پایگاه‌های دائمی در هر بخشی از خاک عراق حتی به منظور آموزش نظامی اعلام کرد.

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در عراق به مناسبت چهارمین سالگرد آزادسازی منطقه الضلوعیه در استان صلاح الدین اظهار کرد: با حضور هرگونه نیروی خارجی در خاک عراق حتی برای آموزش نظامی مخالف هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، العامری در ادامه نیز از دولت بغداد خواست تمامی اقدامات لازم برای بیرون کردن این نیروها از کشور را در پیش بگیرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به همراه همسرش ملانیا سفری از پیش اعلام نشده به عراق داشت و با نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه هوایی عید الاسد در غرب عراق دیدار کرد. این دیدار سه ساعت طول کشید.

نمایندگانی از پارلمان عراق نیز با اشاره به این سفر ناگهانی ترامپ که چهره‌های سیاسی آن را ناقض حاکمیت عراق دانستند، خروج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور و تصویب طرحی برای اخراج آنها را خواستار شده و تعهد دادند تاریخی را برای برگزاری نشستی فوق‌العاده جهت بررسی این مساله اعلام می‌کنند.

سلام الشمری، چهره‌ سیاسی حامی مقتدی صدر گفت: پارلمان باید موضعگیری خود را نسبت به اقدامات مستمر آمریکا در نقض حاکمیت کشور اعلام کند.

صباح السعیدی، رئیس یکی از فراکسیون‌های اصلی پارلمان عراق نیز گفت: ترامپ باید حد خود را بفهمد، اشغال عراق توسط آمریکا به پایان رسیده است، او به شکلی به عراق آمد که گویا عراق یکی از ایالات آمریکاست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا