سیاسی

«سائرون»: برنامه بعدی ما تحقیق و تفحص درباره سقوط موصل و پایگاه اسپایکر است

یک عضو ائتلاف «سائرون» تأکید کرد که این ائتلاف تحقیق و تفحص درباره سقوط موصل به دست داعش را در دستور کار دارد.

میدل ایست نیوز: «بدر الزیادی»، عضو ائتلاف «سائرون»، وابسته به مقتدی صدر، خبر داد که این تشکل سیاسی پس از پایان موضوع تکمیل کابینه و لایحه بودجه سراغ بررسی چند پرونده معوقه در رأس آنها پرونده سقوط موصل به دست تروریست های داعش و جنایت در پایگاه نظامی اسپایکر خواهد رفت.

به گزارش «بغداد الیوم»، الزیادی تأکید کرد که ائتلاف سائرون با جدیت موضوع سقوط موصل و اسپایکر را بررسی می کند و در پی آن است که کسانی را که بر این جنایت ها و بر چهره های سیاسی و نظامی ای که در آن دست داشتند سرپوش نهادند معرفی کند.

این نماینده مردم بصره در مجلس عراق تأکید کرد که با وجود گزارش هیئت تحقیق و تفحص درباره عاملان این دو جنایت، هیچ برخوردی با این عاملان صورت نگرفته است و افزود که برخی فشارهای سیاسی باعث شد که محکومان و متهمان تحت پیگیرد قرار نگیرند و برخی از این متهمان هم اکنون سمت های عالی سیاسی و امنیتی در کشور دارند.

پیشتر مجلس نمایندگان عراق کمیته تحقیق و تفحص درباره سقوط موصل به دست داعش تشکیل داد که این کمیته پس از بازجویی از 90 شخصیت سیاسی و نظامی در 16 اوت 2015 گزارشی ارائه کرد که در آن 35 چهره امنیتی و نظامی در رأس آنها «نوری مالکی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح وقت، و «اثیل النجیفی»، استاندار وقت نینوا، و «مهدی الغراوی»، فرمانده ستاد عملیات نینوا، را محکوم کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا