سیاسی

دیدار نخست وزیر اردن با رئیس جمهور عراق

«عمر الرزاز»، نخست وزیر اردن با در ادامه دیدارهای خود، با «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «عمر الرزاز»، نخست وزیر اردن که در راس هیئتی بلندپایه به عراق سفر کرده است، با حضور در کاخ السلام بغداد، با «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه الفرات، رئیس جمهور عراق در این دیدار بر اهمیت تقویت روابط و راهکاری گسترش همکاری های سازنده میان عراق و اردن که پیوندهای تاریخی عمیقی باهم دارند، تاکید کرد.

در ادامه برهم صالح با اشاره به تمایل عراق در گسترش روابط دوجانبه و ارتقای آن در راستای محقق ساختن آرمان های دو ملت عراق و اردن، بر لزوم پرهیز از جنگ ها و منازعات بیهوده که موجب تحلیل رفتن انرژی مادی و بشری کشورها می شود، تاکید کرد و افزود: تکیه بر گفتمان و مذاکره صریح راهکار حل و فصل همه بحران ها است.

طرفین در این دیدار ضمن گفت‌وگو درباره توسعه همکاری های دوجانبه در حوزه های صنعت، تجارت و انرژی، در خصوص طرح ها و برنامه های راهبردی برای محقق ساختن همکاری اقتصادی همه جانبه به رایزنی پرداختند.

از سویی دیگر، نخست وزیر اردن با ابراز خوشحالی از دیدار رئیس جمهور عراق، مجددا موضع حمایتی کشورش از عراق در همه زمینه ها را ابراز کرد و در عین حال افزود: اردن آماده است تا در بازسازی شهرهای آزاد شده عراق از چنگال داعش، مشارکت کند.

نخست وزیر اردن پیشتر با همتای عراقی خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و راهکاری گسترش آن و همچنین استفاده از بند عقبه اردن برای صادرات نفت عراق به بحث و تبادل نظر پرداخته بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا