اقتصادی

امارات 272 میلیارد دلار در بخش هوانوردی سرمایه گذاری می کند

مدیر اداره هواپیمایی مدنی امارات تأکید کرد که بخش هوانوردی 15 درصد تولید ناخالص داخلی امارات در سال 2018 را تأمین کرده است.

میدل ایست نیوز: «سیف السویدی»، مدیر کل اداره عمومی هواپیمایی مدنی امارات متحده عربی، حجم سرمایه گذاری کشور امارات در بخش هوانوردی را حدود یک هزار میلیارد درهم (272 میلیارد دلار) برآورد کرد که شامل سرمایه گذاری در زیرساخت فرودگاه ها و هوانوردی تجاری می شود.

به گزارش سی ان ان، السویدی در مصاحبه با خبرگزاری رسمی امارات تأکید کرد که ناوگان هواپیمایی این کشور به 884 هواپیما رسیده و امروز یکی از بازیگران اصلی صنعت هوانوردی در سطح جهان است.

او تأکید کرد که این هیئت هم اکنون در حال بازبینی مسیرهای هوایی داخلی و ارتباط آن با کشورهای همسایه برای افزایش ظرفیت هوانوردی شرکت های عضو است.

السویدی تأکید کرد که این اداره نظام تازه ای برای مدیریت ناوبری تنظیم کرده که از سال 2020 اجرایی می شود و توان امارات برای پذیرش افزایش تقاضا را که پس از سال 2020 رخ خواهد داد تأمین می کند و درآمد سالانه شرکت های هوایی را با افزایش 50 میلیون درهمی (13.6 میلیون دلار) مواجه خواهد کرد.

او پیش بینی کرد که آمار مسافران از فرودگاه های امارات در سال جدید با افزایش 5.2 درصدی به 142 میلیون مسافر برسد و خبر داد که این فرودگاه ها از آغاز تأسیس تاکنون بیش از 1.4 میلیارد مسافر را پذیرفته است و کمتر از پنج سال دیگر استقبال از 2 میلیارد مسافر را جشن خواهد گرفت.

مدیر کل اداره عمومی هواپیمایی مدنی امارات همچنین خبر داد که فرودگاه های امارات در سال 2018 پذیرای 69.467 هواپیما بوده است.

او سهم بخش هوانوردی در تولید ناخالص داخلی امارات را در سال 2018 معادل 15 درصد ارزیابی کرد و افزود که امارات به لحاظ شمار صندلی ها و مسافران و طول هواپیماها 45 درصد حجم بخش هوانوردی در جهان عرب را از آن خود کرده است و ماهانه 5- 6 هواپیما به چهار ناوگان هوایی اصلی آن اضافه می شود.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا