سرخط خبرها

حزب دموکرات کردستان: از سهمیه خود در وزارت دادگستری چشم پوشی نخواهیم کرد

حزب دمکرات کردستان ضمن اعلام این مطلب که از سهمیه انتخاباتی خود برای به دست گرفتن وزارت دادگستری چشم پوشی نخواهد کرد، خواستار بازگشت همه مناصبی شد که دولت «حیدر العبادی»، نخست وزیر سابق عراق از این حزب گرفته بود.

میدل ایست نیوز: «بیار سعید»، نماینده پارلمان عراق و عضو حزب دموکرات کردستان، امروز دوشنبه اعلام کرد که حزب متبوعش از سهمیه انتخاباتی خود برای به دست گرفتن وزارت دادگستری چشم پوشی نخواهد کرد.

وی در عین حال خواستار بازگرداندن همه منصب هایی شد که دولت «حیدر العبادی»، نخست وزیر سابق عراق در پی بروز تنش در روابط بغداد و اربیل از این حزب گرفته بود.

بیار سعید در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم، تصریح کرد:«از جمله منصب هایی که سهمیه حزب دمکرات است، به ریاست ستاد مشترک ارتش و شماری از سرپرست های وزارتخانه ها و مدیران موسسات دولتی و امنیتی عراق و همچنین سهمیه کردها در ارتش این کشور را می توان اشاره کرد.»

این عضو حزب دموکرات کردستان افزود: حق ما تنها محدود به کابینه دولت نمی شود چرا که این امر سهمیه همه احزاب پیروز انتخابات است، ما از شخص نخست وزیر خواهیم خواست که همه منصب هایی که در دوره نخست وزیری مالکی و عبادی از ما گرفته شد، به حزب دمکرات برگرداند.

اختلافات میان اربیل و بغداد پس از برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم از عراق در 25 سپتامبر سال 2017 میلادی، عمیق تر شد، همه پرسی مذکور در استان های اربیل، سلیمانیه، دهوک و استان مورد مناقشه کرکوک برگزار شد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا