سرخط خبرها

سخنگوی عملیات مشترک عراق: نیروهای امریکایی در اربیل مستقر می شوند

سخنگوی عملیات مشترک عراق خبر داد که نیروهای امریکایی در اربیل مستقر خواهند شد و بعد از آن درباره آینده آنها تصمیم گیری می شود.

میدل ایست نیوز: «یحیی رسول»، سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق خبر داد که نیروهای امریکایی پس از عقب نشینی از سوریه در اربیل مستقر خواهند شد.

رسول به «الفرات نیوز» گفت که این نیروها در اربیل مستقر خواهند شد و بعد از آن درباره بازگشت آنها به امریکا یا هر نقطه دیگر تصمیم گیری می شود.

او افزود که حضور این نیروها خلاف اختیارات دولت مرکزی نیست و قرار نیست این نیروها در عراق ثابت بمانند و تأکید کرد که عراق به این نیروها نیازی ندارد.

رسول تأکید کرد که این نیروها در پایگاه «عین الاسد» مستقر نخواهند شد و شمار مستشاران امریکایی موجود در عراق کافی است و نیازی به افزایش آنها احساس نمی شود.

«دونالد ترامپ» هفته گذشته در تصمیمی ناگهان اعلام کرد که همه نیروهای امریکایی را از سوریه خارج خواهد کرد. شمار این نیروها حدود 2 هزار سرباز برآورده شده است.

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که خروج این نیروها باید طی 30 روز انجام شود، اما «نیویورک تایمز» امروز با انتشار گزارشی به نقل از منابع آگاه خبر داد که ترامپ با کند کردن روند خروج نیروهای امریکایی از سوریه موافقت کرده است.

بر اساس این گزارش در پی توصیه برخی مشاوران بانفوذ ترامپ، وی موافقت کرده که خروج نیروهای امریکایی طی 4 ماه انجام شود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا