سیاسی

هشدار اسرائیل درباره «نفوذ ایران در عراق»

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل گفت که ایران ممکن است به عراق همچون صحنه ای مناسب برای تمرکز نظیر آنچه در سوریه انجام داده نگاه کند.

میدل ایست نیوز: «تمیر هایمن»، رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل گفت که ایران ممکن است نفوذ روزافزون خود در عراق را به سکویی برای حملاتی علیه اسرائیل تبدیل کند.

به گزارش رویترز، هایمن در کنفرانسی در تل آویو تأکید کرد که نفوذ ایران و نیروی قدس سپاه ایران در عراق رو به افزایش است و اشاره کرد که نیروی قدس شاخه ای از سپاه ایران است که عملیات محرمانه نظامی در خارج از ایران انجام می دهد.

در حالی که نشانه هایی درباره تلاش رئیس جمهوری امریکا برای کاهش حضور امریکا در منطقه دیده می شود، هایمن تأکید کرد که ایران ممکن است به عراق همچون صحنه ای مناسب برای تمرکز از همان نوع که در سوریه انجام داده نگاه و عراق را به محلی برای تقویت نیروهای نظامی خود تبدیل کند و این تهدیدی برای اسرائیل است.

رئیس اطلاعات ارتش اسرائیل پیش بینی کرد که در سال 2019 «تغییر چشمگیری» در سوریه رخ دهد و افزود: «حضور ایران همراه با ثبات در سوریه زیر چتر روسیه چیزی است که به دقت آن را زیر نظر داریم».

او درباره توافق هسته ای ایران با کشورهای اروپایی (برجام) نیز گفت: «به نظر ما ایران همه تلاش خود را برای حفظ توافق انجام خواهد داد اما هم زمان در پی راه هایی برای دور زدن تحریم های امریکا خواهد بود».

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا