اقتصادیسیاسی

شکست مذاکرات عراق با امریکا برای معافیت از تحریم های ایران

منابع آگاه در بانک مرکزی عراق تأکید کرده اند که مقامات امریکایی با درخواست عراق مخالفت کرده و تأکید کرده اند که اجازه نمی دهند عراق ریه تنفسی ایران شود.

میدل ایست نیوز: منابعی آگاه در بانک مرکزی عراق خبر داده اند که هیئتی عراقی متشکل از مقامات اجرایی چند وزارتخانه عراق در ماه گذشته میلادی در سفری به امریکا درباره مستثنا شدن این کشور از تحریم های امریکا علیه ایران مذاکره کرده اند.

به گزارش «المانیتور»، این منابع آگاه در بانک مرکزی عراق که نخواسته اند نامشان فاش شود خبر داده اند که هیئتی از مقامات اجرایی چند وزارتخانه از جمله وزارتخانه های نفت و برق و بانک مرکزی عراق در آن حضور داشته اند برای مذاکره درباره مستثنا ماندن عراق از تحریم های امریکا علیه ایران به واشنگتن سفر کرده اند.

به گفته این منابع این هیئت نتوانسته کاری از پیش ببرد و امریکا همچنان فقط به خرید گاز ایران برای تأمین سوخت نیروگاه های برقی رضایت داده به این ترتیب که معاملات با دینار عراقی انجام شود.

این منابع افزوده اند که در این مذاکرات ایالات متحده با قاطعیت استثنای کامل عراق از تحریم ها را رد کرده و فقط اجازه واردات گاز از ایران را به عراق داده که چه بسا در مرحله آینده برق هم شامل این استثناها بشود.

این منابع تأکید کرده اند که مقامات امریکایی در مذاکرات خود با هیئت عراقی تأکید کرده اند که اجازه نمی دهند عراق به ریه تنفسی ایران در دوره تحریم ها و عرصه ایران برای دور زدن تحریم ها تبدیل شود.

به گفته این منابع امریکا در حال حاضر به عراق کمک می کند تا بتواند در تولید گاز طبیعی در حد تأمین سوخت نیروگاه های برقی خودکفا و از ایران بی نیاز شود.

 

منبع
المانیتور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا