سیاسی

کردهای سوریه در پی توافق با «بشار اسد» با وساطت روسیه

یک مقام بلندپایه کرد سوریه گفت که این مذاکرات با صرف نظر از خروج نیروهای امریکایی از سوریه انجام خواهد شد.

میدل ایست نیوز: یک مقام بلندپایه کرد سوریه خبر داد که رهبران کرد سوریه در پی رسیدن به توافق با دولت «بشار اسد» با وساطت روسیه و با چشم پوشی از برنامه امریکا برای خروج از مناطق کردنشین سوریه هستند.

«بدران جیاکرد»، از مقامات بلندپایه کردهای سوریه، به «رویترز» گفت که خودمختاری کردها در بخش اعظم مناطق شمالی سوریه نقشه راهی برای توافق با بشار اسد در اختیار کردها نهاده که آن را در نشست های اخیر خود با روسیه مطرح کرده اند و اکنون در انتظار پاسخ روسیه هستند.

جیاکرد در این مصاحبه که در شهر «قامشلی» در شمال سوریه انجام شد تأکید کرد که موضوع مذاکرات کردها با دمشق ربطی به خروج نیروهای امریکایی از منطقه ندارد و «مذاکرات ادامه خواهد داشت و همه تلاشمان را برای به نتیجه رسیدن آن به کار می گیریم… تصمیم نهایی توافق با دمشق است، در این مسیر گام برخواهیم داشت حتی اگر امریکایی ها مخالف باشند».

او تأکید کرد که کردها می خواهند که روسیه افق های تازه ای در روابطشان با دمشق بازکنند و افزود: «توپ الآن در زمین دمشق و مسکو است».

جیاکرد گفت که برخی افراد محافظه کار در دمشق می خواهند آنچه را تاکنون پیش آمده نادیده بگیرند و سلطه خود را در این مناطق هم تثبیت کنند، و افزود که کردها چنین چیزی را نخواهند پذیرفت.

به گفته جیاکرد، «لازمه پایان اشغالگری ترکیه و تروریسم در این منطقه توافق سیاسی ریشه ای میان دولت سوریه و مناطق دارای خودمختاری است»

منبع
رویترز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا