سیاسی

وزیر امور خارجه امریکا در اردن: فشارهای دیپلماتیک و تجاری علیه ایران را دو چندان می کنیم

«مایک پمئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده طی سفر به اردن با پادشاه و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه امریکا با سفر به اردن با «ملک عبدالله دوم»، پادشاه این کشور و دیگر مقامات اردنی دیدار و گفت‌وگو کرد.

پادشاه اردن در دیدار با پمئو در خصوص روابط استراتژیک اردن و امریکا، راهکارهای گسترش همکاری های مشترک و تحولات منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، وزیر امور خارجه امریکا همچنین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «ایمن الصفدی»، همتای اردنی خود تاکید کرد که واشنگتن تلاش های خود در حوزه تجارت و دیپلماتیک برای اعمال فشار بر ایران را دو چندان کرده است.

وی در عین حال گفت:« ائتلاف قدرتمندی علیه ایران وجود دارد و ما از ایران می خواهیم رفتار حسنه ای در پیش بگیرد.»

پمپئو در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیم امریکا در خروج از سوریه، تلاش ها برای مقابله با تهدیدات را تحت الشعاع قرار نمی دهد، افزود: منشا این تهدیدات گروه تروریستی داعش و ایران است.

الصفدی، وزیر امور خارجه اردن هم در این کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه موضع اردن در قبال برپایی دولت فلسطین به پایتختی قدس شرقی واضح و ثابت است، افزود: بلندی های جولان منطقه ای اشغالی است و اسرائیل باید از این منطقه عقب نشینی کند.

وزیر امور خارجه اردن همچنین با اشاره به ایران گفت: «ما با برنامه های توسع طلبانه ایران مشکل داریم و از همگان می خواهیم که به قوانین بین المللی پایبند باشند.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا