سیاسی

سفیر فلسطین در عراق: ادعای سفر مقامات عراقی به اسرائیل کاملا بی اساس است

سفیر فلسطین در عراق تأکید کرد که اسرائیل ارتشی سایبری برای تفرقه افکنی در عراق راه اندازی کرده است.

میدل ایست نیوز: «احمد عقل»، سفیر فلسطین در عراق تأکید کرد که اسرائیل «توجه ویژه» ای به عراق دارد و ارتشی سایبری برای ایجاد اختلاف در جامعه عراق ساخته است.

عقل در مصاحبه با شبکه تلویزیونی عراقی «الاتجاه» تأکید کرد که اسرائیل احساس می کند که میان مردم عراق و سیاستمداران آن فاصله افتاده و اگر چیزی را علیه سیاستمداران عراقی مطرح کند با واکنش گسترده مردم مواجه می شود.

سفیر فلسطین در عراق اخبار اخیر توئیتر رسمی وزارت امور خارجه اسرائیل درباره سفر هیئتی عراقی به اسرائیل را در همین راستا دانست و تأکید کرد که اطلاعات موجود نشان می دهد هیئتی که به اسرائیل رفته بود هیئتی از حقوقدانان و وکلای عراقی بوده اند که تابعیت کشورهای اروپایی را داشته اند و سفر آنها هیچ جنبه رسمی نداشته است.

او افزود که هدف این گروه از این سفر برقراری رابطه با یهودیان عراقی ساکن اسرائیل بوده است و این سخن که سیاستمداران یا نمایندگان مجلس یا شخصیت های فکری عراق به اسرائیل رفته باشند کاملا بی اساس است.

عقل تأکید کرد که اطلاعاتی که دولت فلسطین دارد نشان می دهد که گاهی برخی نویسندگان یا روزنامه نگاران عراقی به اسرائیل رفته اند اما «با قاطعیت می توانم سفر هرگونه سیاستمدار عراقی به اسرائیل در مدت گذشته را رد کنم».

پیش از این انتشار خبر سفر هیئت هایی از عراق به اسرائیل ازسوی مقامات رسمی اسرائیل با واکنش های شدید مردم عراق مواجه شد.

منبع
الاتجاهبغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا