سیاسی

«وال استریت ژورنال»: عراقی ها در دیدار با مایک پمپئو ابقای نیروهای امریکایی در عراق را خواستار شده اند

روزنامه «وال استریت جورنال» طی گزارشی مدعی شد که مقامات عراق در دیدار با وزیر امور خارجه امریکا از خروج نیروهای امریکایی از عراق ابراز نگرانی کرده اند.

میدل ایست نیوز: روزنامه امریکایی «وال استریت ژورنال» با انتشار گزارشی مدعی شد که مقامات عراقی در دیدار با «مایک پومپئو»، وزیر امور خارجه امریکا در بغداد ابقای نیروهای نظامی امریکایی در عراق را خواستار شده اند.

این روزنامه تأکید کرده که اعلام ناگهانی خروج نیروهای امریکایی از سوریه توسط رئیس جمهور ایالات متحده مایه نگرانی متحدان امریکا در منطقه شده و سفر پومپئو بیشتر با هدف اطمینان دادن به این همپیمانان منطقه ای بوده است.

در بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق آمده که «برهم صالح» رئیس جمهور عراق در دیدار خود با پومپئو بر اهمیت همکاری های بین المللی و جهانی برای پایان دادن به افراط گرایی و نابوده کامل تروریسم تأکید کرده است.

بر اساس گزارش «وال استریت جورنال» وزیر امور خارجه عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود از پاسخ به سؤالی درباره پایبندی امریکا به حفظ نیروهای نظامی اش در عراق طفره رفت و در پاسخ گفت که مذاکراتش در بغداد درباره روند تشکیل دولت بوده است.

این گزارش افزوده که مقامات عراقی نسبت به خلأ امنیتی در عراق درصورت خروج نیروهای امریکایی از این کشور به شدت نگران اند.

این همه در حالی است که برخی نیروهای سیاسی عراق در پی تلاش برای تصویب قانونی جهت خروج نیروهای امریکایی از عراق هستند.

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه امریکا، روز چهارشنبه در سفر به عراق با رؤسای جمهور و دولت و مجلس و وزیر امور خارجه عراق جداگانه دیدار کرد.

منبع
وال استریت جورنال

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا