سرخط خبرها

تقویت شراکت راهبردی؛ محور گفتگوهای سیسی و پمپئو

«مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا طی سفر به مصر، با «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

میدل ایست نیوز: «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا با سفر به قاهره، پایتخت مصر با «عبدالفتاح سیسی»، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش روزنامه الاهرام مصر، سیسی در این دیدار تاکید کرد که مصر علاقه مند به تقویت همکاری های مشترک و تعمیق شراکت راهبردی با ایالات متحده امریکا و همچنین نقش این کشور در حمایت از ثبات در خاورمیانه به ویژه پرونده های سیاسی و امنیتی مورد توجه دو کشور است.

رئیس جمهور مصر در دیدار با وزیر امور خارجه امریکا با اشاره به موضع ثابت مصر در قبال مسئله فلسطین و همکاری با واشنگتن در احیای مذاکرات صلح فلسطینی- اسرائیلی، بر لزوم دستیابی به راه حلی عادلانه و فراگیر که حقوق ملت فلسطین را در برپایی دولتی مستقل بر اساس قوانین بین المللی تضمین کند، تاکید کرد.

سیسی در ادامه با اشاره به تلاش های مجدانه دولت و ملت مصر در ریشه کن سازی تروریسم و تفکرات افراطی، بر اهمیت تداوم هماهنگی ها و همکاری ها میان دو کشور برای حمایت از این تلاش ها تلاکید کرد.

پمپئو نیز در این دیدار، ضمن تمجید تلاش های قاطع مصر در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کرد: مصر شریک محوری واشنگتن در مبارزه با تروریسم فرامرزی است.

وی در ادامه به توجه ویژه واشنگتن به تقویت روابط استراتژیک با مصر و گسترش همکاری های مشترک در خصوص پرونده های خاورمیانه تاکید کرد و نقش پیشتازانه مصر در محیط منطقه ای و مشارکت این کشور در محقق ساختن ثبات در منطقه را ستود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا