سیاسی

سفر محرمانه رئیس دفتر امنیت ملی سوریه به ریاض

روزنامه «الجمهوریه» خبر داده که عربستان سعودی به زودی «چرخش استراتژیک» سیاست خود در سوریه را علنی خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: روزنامه لبنانی «الجمهوریه» خبر داد که در راستای تلاش های لبنان برای تعیین تکلیف حضور سوریه در نشست توسعه ای اتحادیه عرب در بیروت، چند روز پیش سرلشکر «علی المملوک»، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در چارچوب تلاش برای زمینه چینی مرحله تازه ای از روابط محرمانه به ریاض سفر کرده است.

این روزنامه به نقل از منابعی که آنها را «دارای اطلاعات گسترده» دانسته با اشاره به روابط محرمانه دمشق و ریاض تأکید کرده که گرم شدن دیگربار روابط میان دو کشور و ازسرگیری روابط دیپلماتیک بسیار نزدیک خواهد بود و افزوده که عربستان در حال بررسی اعلام این چرخش استراتژیک است.

این روزنامه افزوده که «جبران باسیل»، وزیر امور خارجه لبنان تلاش های گسترده ای را برای واداشتن اعراب و متقاعد کردنشان به لزوم حضور سوریه در این نشست پیش گرفته و در دیدارهایی که با مقامات کشورهای عربی، به طور خاص مراکش و عراق و اردن و مصر، برای دعوت از ایشان به این کنفرانس انجام داده صریحاٌ در این باره با آنان صحبت کرده است.

پیش از این، «الشرق الاوسط» از تحرکات باسیل برای رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب با هماهنگی عراق و اردن خبر داده بود.

 

 

منبع
الجمهوریة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا