سیاسی

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: به هزاران هدف مربوط به ایران در سوریه حمله کرده ایم

رئیس ستاد ارتش اسرائیل تأکید کرد که ارتش اسرائیل بیش از هر زمانی در بیست سال گذشته آماده جنگ است.

میدل ایست نیوز: ژنرال گادی آیزنکوت، رئیس ستاد کل نیروهای دفاعی اسرائیل که هفته آینده از سمت خود کنار می رود، اعلام کرد که اسرائیل هزاران بار به اهداف مرتبط با ایران و متحدان آن کشور حمله کرده است.

وی گفت: «ما هزاران هدف را بدون قبول مسئولیت و انتظار تمجید، هدف حمله قرار دادیم».

به گفته وی، تقریبا 2 سال و نیم پیش، اسرائیل  برخورد خود نسبت به حملات به مناطق نزدیک به اسرائیل را به دلیل فعالیت ایران مورد تجدید نظر قرار داد.

آیزنکوت گفت:«ما تغییر قابل توجهی را در استراتژی ایران مشاهده کردیم. ایران قصد دارد نفوذ خود در سوریه را با ایجاد نیروی 100 هزار نفری از مبارزان شیعه از پاکستان، افغانستان و ایران افزایش بدهد. آنها پایگاه اطلاعاتی  و پایگاه هوایی نظامی را در هر پایگاه نظامی —هوایی سوریه تشکیل داده اند. آنها شهروندان غیرنظامی را با هدف خدمت جلب کرده اند».

وی متذکر شد که در سال 2016، قاسم سلیمانی فرمانده واحد ویژه ایران «القدس» 3 هزار رزمنده، 8 هزار شبه نظامی جنبش شیعه لبنانی «حزب الله» و 11 هزار شبه نظامی دیگر شیعه را در سوریه مستقر کرد.

در ژانویه 2017،آیزنکوت از دولت دستور تشدید عملیات در منطقه را دریافت کرد و فقط در سال 2018، نیروی هوایی اسرائیل 2 هزار بمب را راهی اهداف تعیین شده کرد.

آیزنکوت در ادامه افزود: «اشتباه سلیمانی در انتخاب محل استقرار نیروها بود. او در این زمینه ضعیف بود. ما در منطقه از برتری کامل اطلاعاتی و هوایی برخورداریم».

آیزنکوت اعتراف کرد که دشمنان اسرائیل «قاطعیت» زیادی نشان دادند، اما قدرت بالقوه نظامی آنها خیلی خوب نیست.

او همچنین تأکید کرد که ارتش اسرائیل به ضرورت ادامه حملات در سوریه علیه نقاط تمرکز ایران تأکید کرده است و افزود که حزب الله لبنان توان موشکی چندانی ندارد.

رئیس ستاد ارتش اسرائیل تأکید کرد که اسرائیل آماده جنگ در غزه بود اما ارتش به چنین گزینه ای فکر نمی کرد.

به گفته آیزنکوت، ارتش اسرائیل بیش از هر زمانی در بیست سال گذشته آماده جنگ است.

منبع
اسپوتنیکآناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا