سرخط خبرها

وزیر امور خارجه فرانسه از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور این کشور به عراق خبر داد

«جان اف لوردیان»وزیر امور خارجه فرانسه در دیدار خود از عراق از سفر قریب الوقوع «ایمانوئیل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه به بغداد خبر داد.

میدل ایست نیوز:«جان اف لوردیان» وزیر امور خارجه فرانسه امروز دوشنبه از سفر قریب الوقوع «ایمانوئیل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه به بغداد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، لوردیان در دیدار با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق گفت:«هدف ما از سفر به عراق اعلام حمایت کامل فرانسه از ملت و دولت عراق، بیان عزم و اراده پاریس در گسترش روابط با بغداد و همچنین پشتیبانی از این کشور در بازسازی شهرهای آسیب دیده پس از موضع حمایتی مان در شکست داعش و حمایت از نیروهای عراقی است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه افزود: «عراق تبدیل به بازیگری مهم در ثبات منطقه شده است و سیاست این کشور برپایه دوری از درگیری ها، حفظ حاکمیت و اراده ملی خود استوار است و فرانسه به شراکت و همکاری های خود با عراق و حمایت از دولت این کشور ادامه خواهد داد.

لوردیان در پایان از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور فرانسه به بغداد خبر داد و افزود: این دیدار در راستای حمایت و گسترش روابط دوستانه و همکاری و شراکت دو کشور انجام می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا