اقتصادیسرخط خبرها

برنامه «اپل» برای سرمایه گذاری مستقیم در مصر

رئیس شرکت «اپل» در دیدار با نخست وزیر مصر تأکید کرد که این شرکت در پی سرمایه گذاری مستقیم در عرصه آموزش و فناوری در مصر است.

میدل ایست نیوز: «تیم کوک» رئیس شرکت امریکایی «اَپل» در دیدار با «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر از تصمیم این شرکت برای سرمایه گذاری مستقیم در مصر خبر داد.

به گزارش سی ان ان، در این دیدار که در حاشیه کنفرانس داووس در سویس انجام شده کوک برنامه ها و ساختار پیشنهادی اپل برای سرمایه گذاری در مصر را با نخست وزیر این کشور در میان گذاشته است.

این گزارش افزوده که در این دیدار رئیس شرکت اپل از همکاری با مصر در حوزه فناوری آموزشی استقبال کرده و افزود که هم اکنون 38 هزار شخص درون مصر با شرکت اپل در حوزه توسعه اپلیکیشن ها در فضای «آی او اس» همکاری می کنند و اپل در پی توسعه این همکاری است.

نخست وزیر مصر نیز در این دیدار تأکید کرد که این کشور در پی اجرای طرحی برای تبدیل شدن مصر به مرکز فناوری های الکترونیک در منطقه است.

او از برنامه بلندپروازانه مصر برای حمایت از 10 هزار برنامه نویس در مصر و آفریقا و به روز کردن نظام آموزشی کشور خبر داد و گفت که بر اساس این برنامه سالانه 750هزار تبلت در اختیار دانش آموزان دوره دبیرستان قرار می گیرد.

مدبولی همچنین از تیم کوک برای سفر به مصر و دیدار با مقامات مسئول درباره سرمایه گذاری های شرکت اپل در مصر دعوت کرد.

مصر در سال 2018 بیشتر جلب سرمایه خارجی در قاره افریقا را داشت که بالغ بر 7.9 میلیارد دلار می شد.

منبع
سی ان ان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا