اقتصادی

صادرات 9 میلیارد دلاری ایران به عراق

«حمید حسنی»، مدیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران- عراق اعلام کرد که ارزش صادرات غیر نفتی تهران به بغداد، طی سال 2018 میلادی به 9 میلیارد دلار رسیده است.

میدل ایست نیوز: «حمید حسنی»، مدیر کل اتاق بازرگانی مشترک ایران- عراق اعلام کرد که ارزش صادرات غیر نفتی تهران به بغداد، طی سال 2018 میلادی به 9 میلیارد دلار رسیده است، به طوری که از میزان صادرات غیر نفتی ترکیه به عراق در همان سال، پیشی گرفته است.

حسنی در گفت‌وگویی مطبوعاتی تصریح کرد: صادرات غیر نفتی جمهوری اسلامی ایران به عراق طی 9 ماهه‌ نخست سال شمسی، 4.5 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه میزان این صادرات به 86 میلیون و 940 تن معادل 3.33 میلیارد دلار رسیده است، افزود: بخش اعظم کالاهای غیر نفتی ایران طی سال 2018 میلادی به مقصد عراق صادر شده است از همین رو 21 درصد از کل صادرات ما به این کشور انجام شده است.

این مقام تجاری ایرانی در پایان گفت: «بر اساس آمار اعلام شده از سوی ترکیه، ارزش صادرات غیر نفتی این کشور به عراق طی سال 2018 میلادی، 7 میلیارد و 355 میلیون دلار بوده، این در حالی است که ارزش صادرات غیر نفتی ایران به عراق در همان سال، 8 میلیارد و 738 میلیون دلار بوده است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا