سیاسی

وزیر خارجه عراق در داووس:راهبرد عراق بر تامین امنیت و ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاران استوار است

«محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق در داووس تاکید کرد که این کشور در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و حملات تروریستی که خاورمیانه را هدف قرار داد، عراق بیشترین تاثیر را از آن متحمل شد.

میدل ایست نیوز: «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که این کشور در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارد و حملات تروریستی که خاورمیانه را هدف قرار داد، عراق بیشترین تاثیر را از آن متحمل شد.

وی در ادامه گفت: راهبرد سرمایه گذاری عراق بر پایه تامین امنیت، تحقق ثبات و ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاران استوار است.

به گزارش شبکه الفرات، الحکیم که در در نشست پرسش و پاسخ برای بررسی امنیت پایدار خاورمیانه در داووس شرکت کرده بود، گفت: «مردم عراق با فداکاری و جان فشانی توانستند کشور خود را از چنگال داعش نجات بخشند و پیروزی های به دست آمده در نتیجه تلاش های قهرمانانی است که خون خود را در راه دفاع از وطن نثار کردند.»

وزیر خارجه عراق افزود: «راهبرد عراق در مقابله با تروریسم در عملیات نظامی لحظه ای برای نابودسازی تهدیدات امنیتی خلاصه می شود اما این راهبرد، مادامی که با برنامه همه جانبه ای همراه نباشد، تکمیل نمی شود و تنها راه مقابله با اندیشه های افراطی گسترش تسامح و گذشت، همزیستی، اصلاح اقتصاد و تلاش برای محدود ساختن دایره فقر است.

وی در خصوص وضعیت سوریه گفت: «موضع عراق در قبال سوریه، دعوت به راهکار سیاسی به جای راهکار نظامی است تا بدین ترتیب تمامیت ارضی و یکپارچگی سوریه حفظ شود.»

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق در ادامه گفت:«عراق در راستای تقویت همکاری با کشورهای عربی بر اساس منافع مشترک دوجانبه و مقابله با خطرات مشترک، تلاش های مستمری می کند.

الحکیم در پایان تصریح کرد:«راهبرد سرمایه گذاری عراق بر پایه تامین امنیت، تحقق ثبات و ارائه تسهیلات برای سرمایه گذاران استوار است، این راهبرد بازخورد مستقیمی بر حل مشکل بیکاری، فقرزدایی، آموزش نیروی کار و آماده سازی آن برای ورود به بازار کار دارد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا