سیاسی

وزیر خارجه قطر: کشورهای خلیج باید روابط حسنه ای با عراق و ایران داشته باشند

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر با اعلام اینکه هیچ راه حلی در چشم انداز بحران خلیج دیده نمی شود، از کشورهای شورای همکاری خلیج خواست تا "روابط حسنه ای" را با عراق و ایران برقرار کنند.

میدل ایست نیوز: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر با اعلام اینکه هیچ راه حلی در چشم انداز بحران خلیج دیده نمی شود، از کشورهای شورای همکاری خلیج خواست تا “روابط حسنه ای” را با عراق و ایران برقرار کنند.

وی افزود: بحران موجود میان قطر و کشورهای عربستان، امارات، مصر و بحرین در آینده نزدیک حل نخواهد شد.

به گزارش شبکه الفرات، وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ امریکا اظهار داشت: «هیچ گونه تحرک و یا اقدامی از زمان برگزاری نشست سران شورای همکاری خلیج که انتظار می رفت در آن گشایشی حاصل شود، رخ نداده است. در حالی که محاصره و تحریم قطر روز به روز شدیدتر می شود، این کشور سیاست و برنامه ملی خود را ادامه داده و هر زمان آماده گفت‌وگو خواهد ماند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر از کشورهای شورای همکاری خلیج خواست برای حل مساله محوری امنیت منطقه، گفت‌وگوی “مثبتی” را با ایران آغاز کنند زیرا این کشور بخشی از جغرافیای خلیج است.

وی در پایان با بیان اینکه قطر هیچ جایگزینی برای کشورهای شورای همکاری خلیج ندارد، در عین حال بر لزوم برقراری روابط حسنه با ترکیه، ایران و عراق به عنوان بخشی از جغرافیای منطقه تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا