سیاسی

اسرائیل از طریق امانوئل مکرون لبنان را تهدید به جنگ کرد

رئیس جمهور اسرائیل در دیدار با رئیس جمهور فرانسه لبنان را به حمله نظامی تهدید کرده است.

میدل ایست نیوز: رادیو اسرائیل به نقل از منابع آگاه خبر داد که تل آویو از طریق فرانسه به لبنان هشدار جدی داده که در صورت ادامه اقدامات حزب الله برای ذخیره کردن موشک های هوشمند «واکنشی شدید» نشان خواهد داد.

به گزارش «القدس العربی» رادیو اسرائیل در گزارشی به نقل از منابع آگاه خبر داده که این پیغام در سفر «رووین ریولین» رئیس جمهور اسرائیل به فرانسه و در دیدار وی با «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی در میان گذاشته شده است.

این گزارش افزوده که در این دیدار «امیکام نورکین»، فرمانده نیروی هوایی اسرائیل نیز حضور داشته و مجموعه ای از اسناد و تصاویر مربوط به تدارکات نظامی حزب الله لبنان را به رئیس جمهور فرانسه نشان داده است.

بر اساس این گزارش، مکرون در این دیدار تأکید کرده که سیاست فرانسه تقویت دولت و ارتش لبنان برای ایجاد توازن قدرت دربرابر حزب الله و محدود کردن نفوذ آن است.

در این گزارش آمده که طرف اسرائیلی به میزبان فرانسوی خود گفته که اسرائیل قصد حمله به لبنان را دارد و مسئولیت این حمله را متوجه حکومت لبنان می داند که دست حزب الله را برای فعالیت نظامی در خاک لبنان باز گذاشته است.

ریولین در پیغام خود تأکید کرده که «اسرائیل تفاوتی میان حزب الله و حکومت لبنان نمی بیند» و از رئیس جمهور فرانسه خواسته که «فشار لازم را بر دولت لبنان وارد آورد تا سلطه خود را در کشور تثبیت کند و به دخالت های ایران و حزب الله که ممکن است ما را وارد جنگ کند پایان دهد».

او در این دیدار از نگرانی اسرائیل بابت ذخیره موشکی حزب الله و «اقدامات هجومی حزب الله مانند ساخت تونل در جبهه شمالی اسرائیل» سخن گفته و تأکید کرده که پروژه موشک های هوشمند و تلاش دائمی ایران برای افزایش دقت این موشک ها تهدیدی جدی برای اسرائیل است.

ریولین تأکید کرده که اسرائیل خواهان جنگ با لبنان نیست اما در برابر اقدامات اینچنینی دست بسته نخواهد ماند و افزوده که ساخت کارخانه تولید موشک با حمایت در قلب بیروت خطری جدی برای امنیت اسرائیل است و باید به آن واکنش نشان داد.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا