سیاسی

واکنش گروه‌های عراقی به راه اندازی mbc عراق توسط عربستان

«یاسر المالکی»، دبیرکل جنبش بشائر الشبابیة عراق به موضوع راه اندازی کانال mbcعراق واکنش نشان داده و این اقدام را دخالت آشکار و صریح عربستان در امور عراق عنوان کرد.

میدل ایست نیوز: «یاسر المالکی»، دبیرکل جنبش بشائر الشبابیة عراق امروز یکشنبه به موضوع راه اندازی کانال mbcعراق واکنش نشان داده و این اقدام را دخالت آشکار و صریح عربستان در امور عراق عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، المالکی در حساب توییتری خود گفت:«عربستان سعودی به بهانه دخالت شبکه الجزیره در امور داخلی کشورها، به قطر اعتراض می کند اما اکنون با تمام وقاحت، از تاسیس کانالی برای مداخله در امور داخلی عراق، آن هم به شکل کاملا آشکار و صریح خبر می دهد.

«لیث العذاری»، نماینده فراکسیون صادقون که وابسته به جنبش عصائب اهل حق عراق است، پیشتر اقدام mbc در راه اندازی کانال عراقی این رسانه را به شدت مورد هجمه قرار داده و این اقدام را تلاش پَستی توصیف کرد که در پی ایجاد از هم گسستگی در جامعه عراق و تهاجم فرهنگی به جوانان این کشور است.

وی در ادامه گفت:«نمی توان به سیاست و روشمندی کانالی اعتماد کرد که عناصر داعش را “انقلابی” می نامید و همه امکانات رسانه ای خود را در اختیار این گروه تروریستی قرار می داد، همچنین مواضع منفی و مشکوک این کانال در حمایت از تروریسم در عراق را نمی توان از نظر دور داشت.»

گروه رسانه ای mbc روز شنبه این هفته از راه اندازی mbcعراق با هدف ایجاد سرگرمی برای همه افراد خانواده عراقی اعلام کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا