سیاسی

کمیسیون روابط خارجی عراق: اخراج نظامیان امریکایی نیاز به تصویب قانون جدید ندارد

کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق تاکید کرد که اخراج نظامیان امریکایی از عراق نیاز به تصویب قانونی جدیدی ندارد و دولت می تواند طبق بندهای توافق نامه امضا شده میان عراق و امریکا، این نیروها را از کشور اخراج کند.

میدل ایست نیوز: کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق امروز یکشنبه تاکید کرد که اخراج نظامیان امریکایی از عراق نیاز به تصویب قانونی جدیدی ندارد و دولت می تواند طبق بندهای توافق نامه امضا شده میان عراق و امریکا، این نیروها را از کشور اخراج کند. وی همچنین اعلام کرد که تصویب قانون جدید در راستای تقویت بندهای توافق نامه مذکور خواهد بود.

«عامر الفایز»، عضو کمیسیون روابط خارجی پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد:«بر اساس یکی از بندهای توافق نامه، نیروهای امریکایی تنها در صورت موافقت طرف عراقی یا درخواست آن، اجازه دارند وارد خاک عراق شوند. همچنین بر اساس بند دیگری در این توافق نامه، نیروهای امریکایی به دلیل تعارض با قانون اساسی عراق، نمی توانند از خاک این کشور برای دخالت در امور داخلی کشورهای همسایه استفاده کنند.»

الفایز در ادامه گفت: «دولت و پارلمان عراق می توانند بر اساس توافق نامه امضا شده، نیروهای امریکایی را از عراق بیرون کنند، و در صورت بروز مشکل، سفیر امریکا از طریق کانال های دیپلماتیک برای اجرای بندهای توافق نامه فراخوانده می شود.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا