سیاسی

تعویق عملیات نظامی عراق در خاک سوریه با فشارهای امریکا

یک منبع آگاه تأکید کرده که امریکا مخالف مشارکت نیروهای حشد الشعبی در این عملیات است.

میدل ایست نیوز: یک منبع آگاه نظامی خبر داد که عملیات نیروهای نظامی عراق برای ورود به خاک سوریه به درخواست امریکا به تعویق افتاده است.

به گزارش روزنامه «المدی» چاپ بغداد، این منبع آگاه نظامی تأکید کرده که همه چیز برای آغاز عملیات نیروهای نظامی عراق اعم از ارتش و حشد الشعبی و حشد عشایری آماده بود و همه منتظر صدور فرمان آغاز عملیات ازجانب فرماندهی کل نیروهای مسلح بودند اما این فرمان صادر نشد.

او گفت که علت توقف عملیات اختلاف بر سر حضور نیروهای حشد الشعبی بوده و افزود که امریکایی ها تأکید داشتند که فقط نیروهای حشد عشایری در عملیات حضور داشته باشند و نیروهای حشد الشعبی در پشت جبهه بمانند.

این منبع تأکید کرد که اجرای عملیات نظامی در خاک سوریه با فشار امریکایی ها انجام شد اما با حضور نیروهای حشد الشعبی در مرزهای عراق و سوریه، امریکا از موضع خود عقب نشینی کرد.

پیش از این نیروهای حشد الشعبی خبر داده بودند که به نیروهای امریکایی اجازه بازدید میدانی از این نیروها در مناطق نزدیک به مرز عراق و سوریه را نداده اند.

«المدی» پیشتر خبر داده بود که 20 هزار سرباز عراق آماده عملیات نظامی در سوریه هستند و فقط منتظر رسیدن فرمان آغاز عملیات اند.

منبع
المدی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا