سیاسی

پشت پرده اخراج یک عضو سازمان بدر + سند

این عضو سازمان بدر تصمیم «هادی العامری» برای حمایت از استاندار برکنارشده نجف اشرف را نادرست دانسته بود.

میدل ایست نیوز: منابع عراقی با انتشار سندی صادرشده از دفتر مرکزی «سازمان بدر» که امضای «هادی العامری» دبیر کل این سازمان در آن دیده می شود از اخراج «کاظم الجلیحاوی» عضو باسابقه این سازمان به علت اختلافات شدید داخلی خبر داده اند.

بر اساس این سند الجلیحاوی با نام سازمانی «ابو اسراء» به علت «پایبند نبودن به دستورات دفتر مرکزی دبیر کل بدر» از این از سازمان «اخراج» شده است.

به گفته منابع آگاه علت این اختلافات آن بوده که الجلیحاوی که عضو شورای استانداری نجف اشرف است بر خلاف دستور هادی العامری، دبیر کل بدر، به برکناری «لؤی الیاسری» استاندار نجف اشرف رأی مثبت داده است.

الجلیحاوی در توضیح این رأی خود تأکید کرده که از نظر وی ماندن الیاسری در مقام استانداری درست نبوده و تصمیم دبیر کل تصمیمی حساب نشده و نادرست بوده است.

پیش از این نیز گروهی از اعضای سازمان بدر با تجمعی در قم خواستار برکناری العامری از ریاست این سازمان شدند و او را به اخراج نیروهای وفادار و تعیین افراد بعثی در این سازمان متهم کردند.

در صحنه سیاسی عراق نیز العامری در ائتلاف با «خمیس الخنجر» کارپرداز پسران صدام حسین و از حامیان مالی داعش گروهی سیاسی تشکیل داد که نامزد آن برای وزارت آموزش و پرورش عراق خواهر یکی از مقامات بلندپایه داعش بود و پس از انتشار این خبر از سمت خود استعفا داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا