سرخط خبرها

واکنش ائتلاف النصر به بیانیه حزب دموکرات کردستان در خصوص اوضاع کرکوک

ائتلاف النصر به رهبری «حیدرالعبادی»، نخست وزیر سابق عراق، به بیانیه حزب دموکرات کردستان واکنش نشان داد، در بیانیه مذکور علیه عبادی در خصوص اوضاع استان کرکوک سخنانی ذکر شده است.

میدل ایست نیوز: ائتلاف النصر به رهبری «حیدرالعبادی»، نخست وزیر سابق عراق، امروز شنبه به بیانیه حزب دموکرات کردستان واکنش نشان داد. در بیانیه مذکور علیه عبادی در خصوص اوضاع استان کرکوک سخنانی ذکر شده است.

به گزارش شبکه الفرات، «علی السنید»، از رهبران ائتلاف النصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اظهارات حزب دموکرات کردستان، سخنانی غیرمسئولانه و واکنش به حرفی است که عبادی آن را نگفته، همه اینها نشانگر این است که آنها در پی انجام کاری هستند که از اعلام آن واهمه دارند.»

السنید تاکید کرد که حیدر العبادی، نخست وزیر سابق عراق، کرکوک را یکپارچه ساخت و بدون ریختن حتی یک قطره خون، کرکوک را به ساکنینش بازگرداند، عبادی همچنین صرف نظر از قومیت افراد، به همه شهروندان کرکوک احترام گذاشت.

وی افزود:«برخی که از وحدت عراق و کرکوک بیم دارند، حضور نیروهای عراقی در کرکوک را “اشغال خارجی” خواندند، این در حالی است که این نیروها کشور را از چنگال گروه تروریستی داعش آزاد ساخت و از عراق، کرکوک و کردستان دفاع کرد و با توطئه های جدایی طلبانه که در پی تقسیم عراق بودند، مقابله کرد.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا