سرخط خبرها

هیئت های بلندپایه از «حماس» و «جهاد اسلامی» عازم قاهره شدند

ریاست هیئت حماس را «اسماعیل هنینه» رئیس دفتر سیاسی حماس و ریاست هیئت «جهاد اسلامی» را «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی بر عهده دارد.

میدل ایست نیوز: دو هیئت بلندپایه از «حماس» و «جهاد اسلامی» به دعوت مقامات امنیتی مصر وارد قاهره شدند.

به گزارش «العربی الجدید» ریاست هیئت حماس را «اسماعیل هنینه» رئیس دفتر سیاسی حماس و ریاست هیئت «جهاد اسلامی» را «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جهاد اسلامی بر عهده دارد و قرار است «زیاد النخاله» دبیر کل جهاد اسلامی از بیروت به آنها بپیوندد.

این سفر سه روز پس از سفر سرگرد «احمد عبدالخالق» مسئول پرونده فلسطین در دستگاه امنیت مصر، به غزه انجام می شود. وی در سفر خود با اسماعیل هنیه و «یحیی السنوار» رئیس جهاد اسلامی در نوار غزه دیدار کرد و برای اولین بار «نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل نیز در این دیدارها حضور داشت.

قرار است در مذاکرات هیئت فلسطینی با مقامات امنیتی مصر، آرام کردن اوضاع در غزه به خصوص با توجه به تهدیدهای فلسطین به ادامه تظاهرات برای بازگشت و تهدید همزمان اسرائیل به شدت دادن عملیات سرکوبی خود در نوار غزه در کنار موضوع انتخابات فلسطین که «محمود عباس» خواستار برگزاری آن است بررسی شود.

همچنین پیش بینی می شود که موضوع آشتی میان فلسطینیان و کاهش شدت اختلافات میان حماس و فتح نیز در این دیدارها مورد بحث قرار گیرد.

قرار است 10 روز دیگر هیئت های فلسطینی به دعوت وزارت خارجه روسیه از همه گروه فلسطینی در مسکو گرد هم آیند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا