سرخط خبرها

درخواست پارلمان عراق برای برگزاری نشستی به ریاست عبدالمهدی به منظور بررسی حضور نظامیان امریکایی

«بدر الزیادی»،عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار برگزاری نشستی امنیتی به ریاست «عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی برای بررسی حضور نظامیان امریکایی در این کشور شد.

میدل ایست نیوز:«بدر الزیادی»،عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز یکشنبه خواستار برگزاری نشستی امنیتی به ریاست «عادل عبدالمهدی»، فرمانده کل نیروهای مسلح عراقی برای بررسی حضور نظامیان امریکایی شد. وی همچنین اعلام کرد که دولت در قبال حضور امریکایی ها موضع سکوت در پیش می گیرد.

الزیادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: «از جمله اولویت‌های فرمانده کل نیروهای مسلح، برگزاری نشستی گسترده با فرماندهی عملیات مشترک به منظور بررسی مساله حضور نظامیان امریکایی در عراق است.»

وی افزود: «دولت در قبال تحرکات امریکایی ها در عراق موضع سکوت در پیش گرفته است گویی که دولت مسئولیتی در این خصوص ندارد.»

الزیادی از دولت خواست تا پارلمان را در جریان حضور نظامیان امریکایی، مساله خروج این نیروها از سوریه و استقرارشان در داخل پایگاه‌های نظامی بگذارد.

«محمد کریم البلداوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف بنا پیشتر در گفت‌وگو با المعلومه نسبت به انتقال امریکایی ها به مرحله تحمیل حضور خود در عراق با توسل به زور هشدار داده و عنوان کرده بود: «حضور نیروهای امریکایی برای امنیت عراق خطرناک است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا