سرخط خبرها

استقرار نیروهای کماندوی امریکا در عراق

روزنامه "نیویورک تایمز" امریکا از مذاکرات محرمانه میان دولت عراق و امریکا طی هفته های گذشته برای استقرار نیروهای کماندویی و انتقال نظامیان امریکایی از سوریه به عراق خبر داد.

میدل ایست نیوز: روزنامه “نیویورک تایمز” امریکا امروز دوشنبه از مذاکرات محرمانه میان دولت عراق و امریکا طی هفته های گذشته برای استقرار نیروهای کماندویی و انتقال نظامیان امریکایی از سوریه به عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، اظهارات دیروز ترامپ درست در زمانی مطرح می شود که از هفته‌های گذشته مذاکرات به شکلی آرام برای اعطای اجازه به استقرار نیروهای کوماندو و انتقال نظامیان امریکایی مستقر در سوریه به پایگاه‌های امریکایی در عراق به بهانه حمله به داعش از خاک این کشور، در جریان است.

نیویورک تایمز در ادامه گفت: افسران ارشد و دیپلمات‌های امریکایی اعلام کرده اند که اظهارات ترامپ، مذاکرات حساس جاری با عراق را یکسره می کند زیرا عراقی ها بیم دارند اقدام امریکا در انتقال نظامیان خود به عراق با هدف تحت نظر گرفتن ایران انجام می شود و این امر باعث ایجاد تنش در روابط بغداد می شود.

در همین رابطه «جواد الموسوی»، عضو پارلمان عراق گفت:«اگر امریکایی ها تلاش کنند نظامیان بیشتری را به عراق انتقال دهند، مخالفت‌ها با آنها تشدید می شود.»

وی تاکید کرد که حتی اگر دولت امریکا اعلام کند که برای حمایت عراق از داعش به این کشور آمده اند باز هم نوعی بی اعتمادی به دولت امریکا وجود دارد زیرا علت اصلی که نیروهای امریکایی به خاطر آن به عراق می آیند نه مبارزه با داعش که ضربه زدن به ایران است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا