سرخط خبرهاسیاسی

فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه با نخست وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد

«میخائیل بوگدانف» امروز برای سفری دو روزه وارد بغداد شد.

میدل ایست نیوز: «میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه، امروز (دوشنبه) با «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق دیدار و درباره مسائل مشترک گفت وگو کرد.

نخست وزیر عراق در این دیدار روابط دو کشور را بسیار مهم دانست و از نقش روسیه در حمایت از عراق تقدیر و بر تمایل عراق به گسترش روابط اقتصادی با روسیه تأکید کرد.

عبدالمهدی نقش روسیه و روابط متعادل آن با همه طرف ها را عاملی مهم در ثبات و امنیت منطقه دانست.

در این دیدار نایب رئیس دایره خاورمیانه وزارت امور خارجه روسیه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نفت و گاز روسیه، مدیر کل شرکت نفتی «سویوز» و سفیر روسیه در بغداد از طرف روسیه و وزیر نفت عراق و قائم مقام وزارت امور خارجه این کشور از طرف عراق حضور داشتند.

بوگدانف برای سفری دو روزه امروز (دوشنبه) وارد بغداد شده است.

پیش از این «محمدعلی الحکیم» وزیر امور خارجه عراق در 30 ژانویه در اولین سفر رسمی خود در مقام وزیر امور خارجه به مسکو رفت.

وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای عراقی اش، ابراز امیدواری کرد که حضور امریکا در عراق در راستای اهداف اعلام شده  درباره مبارزه با تروریسم و کمک به دولت عراق برای ثبات باشد و نه رسیدگی به مسائل ژئوپولتیکی که امریکا در منطقه برای خود تعریف کرده است.

دیروز رئیس جمهور امریکا اعلام کرد که هدف از حضور نیروهای امریکایی در عراق زیر نظر داشتن ایران است.

همزمان با سفر بوگدانف به عراق، خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد که محمدعلی الحکیم برای شرکت در کنفرانس وزارتی مشترک کشورهای عربی و اروپا امروز صبح وارد بروکسل پایتخت بلژیک و مقر اتحادیه اروپا شد.

بوگدانف پیش از این در 20 نوامبر نیز در سفر به عراق با «برهم صالح» و «عادل عبدالمهدی» دیدار کرده بود.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا