سرخط خبرهاسیاسی

دیدار رئیس جمهور عراق با نخست وزیر ایتالیا

«جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا که اکنون به همراه هیئت همراه در عراق به سر می برد، با «برهم صالح»، رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز:«برهم صالح»،رئیس جمهور عراق امروز چهارشنبه تاکید کرد که این کشور پس از پیروزی بر تروریسم در مسیر گشایش سیاسی در روابط خود با همه کشورهای جهان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، رئیس جمهور عراق امروز در کاخ السلام بغداد از «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا و هیئت همراه وی استقبال کرد.

طرفین در این دیدار درخصوص روابط دوجانبه، راهکارهای گسترش آن در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری، تازه ترین تحولات منطقه ای و جهانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برهم صالح در این دیدار تاکید کرد که گسترش و پیشرفت روابط دو کشور در تقویت چشم انداز همکاری‌های مشترک دو کشور نقش آفرین است.

وی در ادامه گفت: «عراق علاقه‌مند به برقراری روابط گسترده وکارامد با ایتالیا و دیگر کشورهای اتحادیه اروپاست.»

رئیس جمهور عراق در پایان افزود: «بغداد پس از پیروزی بر گروه تروریستی داعش در مسیر گشایش سیاسی در روابط خود با کشورهای منطقه و جهان قرار گرفته است.»

نخست وزیر ایتالیا هم در این دیدار ضمن اعلام مجدد حمایت کشورش از تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم و تقویت همکاری‌های دوجانبه، ثبات حاکم بر عراق را مورد تمجید قرار داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا