سرخط خبرهاسیاسی

نخست وزیر ایتالیا در بغداد در دیدار با عادل عبدالمهدی: در کنار عراق می مانیم و از بازسازی آن حمایت می کنیم

«جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا که به عراق سفر کرده است، با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر این کشور دیدار کرده و درخصوص راهکاریهای افزایش همکاری دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

میدل ایست نیوز: «جوزپه کونته»، نخست وزیر ایتالیا که به عراق سفر کرده، در دیدار با «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق تاکید کرد: «ایتالیا در کنار عراق خواهد ماند و در مرحله ثبات و بازسازی در زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی و آموزش از این کشور حمایت خواهد کرد.»

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، عبدالمهدی و همتای ایتالیایی وی در این دیدار، درباره روابط دوجانبه، راهکارهای افزایش همکاری در همه زمینه‌ها، فعال‌سازی کمیته مشترک ایتالیا-عراق به گفت‌وگو پرداخته و درخصوص حمایت از امنیت و ثبات در منطقه به تبادل نظر پرداختند.

عبدالمهدی ضمن خوشامدگویی به نخست زویر ایتالیا و هیئت همراه وی، نسبت به همکاری و روابط دوستانه عراق با ایتالیا ابراز خشنودی کرده و از پشتیبانی رم از بغداد در مقابله با تروریسم و حمایت از آن در زمینه‌ پروژه‌های اقتصادی، زیرساختی و انسان دوستانه تشکر کرد.

عبدالمهدی افزود: «ایتالیا کشوری صنعتی و پیشرفته است و ما خواهان استفاده از تجربیات ایتالیا در زمینه صنعت و اقتصاد هستیم و از فعالیت شرکت‌های معتبر ایتالیایی در عراق استقبال می کنیم، امیدواریم حضور و نقش این شرکت‌ها در بازسازی عراق افزایش پیدا کند.دو کشور فرصت‌ همکاری بسیاری در حوزه اقتصادی، تجاری، کشاورزی و فرهنگی پیش رو دارند.

از سوی دیگر، جوزپه کونته در دیدار با عبدالمهدی گفت: «ایتالیا همیشه در کنار عراق باقی خواهد ماند و از ثبات و بازسازی این کشور حمایت خواهد کرد. شرایط دشواری که عراق در مرحله گذشته با آن مواجه بود، در سایه شجاعت، فداکاری و همبستگی ملت عراق، پشت سر نهاده شد و اکنون در مسیر ثبات قرار گرفته است.»

نخست وزیر ایتالیا بر حمایت از عراق در زمینه‌های اقتصادی، بهداشتی و آموزشی و همکاری با یونسکو، بانک جهانی و آموزش نیروهای امنیتی عراق تاکید کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا