سیاسی

وزیر امور خارجه عراق در مخالفت با اظهارات ترامپ نامه ای به واشنگتن می برد

یکی از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد که محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق در مخالفت با اظهارات اخیر ترامپ، نامه ای را به واشنگتن منتقل می کند.

میدل ایست نیوز: «فاضل الفتلاوی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح اعلام کرد که «محمد علی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق نامه ای را به دولت آمریکا جهت اعلام مخالفت بغداد با اظهارات اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا ارائه خواهد داد.

الفتلاوی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرد: الحکیم نامه ای به دولت آمریکا ارائه خواهد داد تا در این نامه مخالفت دولت عراق با اظهارات اخیر ترامپ درخصوص باقی نگه داشتن پایگاه های نظامی و نیروهای جنگی در عراق با هدف تحت نظر گرفتن ایران و منطقه خاورمیانه اعلام کند.

وی گفت: اظهارات روز گذشته «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق در مورد حضور آمریکا اشاره به وجود نامه ای دارد که الحکیم آن را به آمریکا منتقل خواهد کرد.

الفتلاوی ادامه داد: تمامی گروه های سیاسی و سران سه قوه و مرجعیت دینی مخالف استفاده از عراق به عنوان مکانی برای هدف قرار دادن کشورهای همسایه یا جاسوسی علیه آنها هستند.

وی گفت: پارلمان برای خارج کردن این نیروها و عدم اجازه به نقض حاکمیت عراق طی دوره دوم قانونگذاری مصمم است.

از سوی دیگر، «میثاق الحامدی»، نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف الفتح خاطرنشان کرد: نظر «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان در مورد حضور آمریکا در عراق بیانگر موضع تمامی نمایندگان نیست و عادل عبدالمهدی و وزیر امور خارجه در پارلمان حضور خواهند یافت تا جدول بندی خروج نیروهای آمریکایی را مورد بررسی قرار دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا