سیاسی

توضیح اداره امنیت حشد الشعبی درباره بازداشت «اوس الخفاجی»

اداره امنیت حشد الشعبی تأکید کرده که فعالیت دفتر گردان «ابوالفضل العباس» در بغداد غیر قانونی بوده است.

میدل ایست نیوز: نیروهایی از دستگاه امنیت حشد الشعبی چهار مقر موهوم که به نیروهای «حشد الشعبی» منسوب شده در منطقه کراده را بستند.

اداره امنیت حشد الشعبی در بیانیه ای رسمی درباره خبر بازداشت «اوس الخفاجی» و بستن دفتر گردان «ابوالفضل العباس» که بخشی از نیروهای حشد الشعبی شمرده شده است توضیحاتی ارائه داد.

در این بیانیه که پنج شنبه شب صادر شده تأکید کرد که این اقدام در پی نشست مشترک این اداره با مسئولان محله کراده و نیروهای امنیتی برای بستن دفاتری بوده که بدون هیچ مبنایی به حشد الشعبی منسوب شده است.

در این بیانیه آمده که از جمله این دفاتر دو مرکز است که به گردان های 40 و 47 حشد الشعبی منسوب می شود و نیز مقری منسوب به گردانی موسوم به گردان «ابوالفضل العباس» به ریاست «شیخ اوس الخفاجی» که در وسط منطقه مسکونی کراده واقع شده است.

این بیانیه تأکید کرده که این دفاتر و مقرها همگی غیر قانونی است و این اداره چند بار در صدد بستن مقر تحت ریاست شیخ اوس الخفاجی برآمده و غیر قانونی بودن آن را به اعضای آن ابلاغ کرده اما با مقاومت افراد حاضر در این مقر مواجه شده و درنتیجه دست به اقدام انضباطی درباره آنان زده است.

اداره امنیت حشد الشعبی از همه شهروندان عراقی خواسته که هرگونه برخورد ناشایست را از هر کسی که خود را به حشد الشعبی منسوب می دارد به این اداره اعلام کنند تا اقدامات لازم درباره آنها صورت گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا