سیاسی

دیدار رئیس پارلمان عراق با امیر کویت+تصاویر

«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق در دیدار با امیر کویت درباره پرونده‌های مشترک دو طرف به بحث و تبادل نظر پرداخت.

میدل ایست نیوز:«محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق که برای دیداری رسمی دیروز چهارشنبه به عراق سفر کرد، مورد استقبال «مرزوق على الغانم»، همتای کویتی خود قرار گرفت.

به گزارش دفتر رسانه‌ای رئیس پارلمان عراق، وی در ادامه در چارچوب سفر خود به کویت با «صباح الاحمد الجابر الصباح»، امیر این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درمورد روابط دوجانبه عراق و کویت، راهکارهای گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها به رایزنی پرداختند و بر لزوم تحقق ثبات در عراق تاکید کردند و گفتند: این امر که با حمایت جامعه جهانی و کشورهای دوست محقق می شود در ثبات و امنیت منطقه نیز نقش آفرین و تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس پارلمان عراق و امیر کویت همچنین درخصوص پرونده حمایت از دولت عراق و کمک‌رسانی به آن در حوزه انرژی برق و فراهم‌سازی جایگزین‌های فوری برای پروژه‌های درازمدت تا رسیدن به مرحله اتصال شبکه برق عراق به شبکه برقی کشورهای خلیج به گفت‌وگو پرداختند.

دو طرف در ادامه بر لزوم پیگیری تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس بازسازی عراق در کویت و مشخص کردن اولویت‌های مورد نیاز این کشور برای پیاده سازی عملی پروژه‌ها تاکید کردند.

از دیگر محورهای مورد بحث دو طرف، مشارکت جامعه جهانی در بازسازی شهرهای آزاد شده عراق، بازگشت آوارگان و ثبات و تامین امنیت این افراد بود و طرفین درخصوص امضای توافق‌نامه میان صندوق کویتی توسعه اقتصادی کشورهای عربی با صندوق بازسازی عراق و اعطای کمک 85 میلیون دلاری در چارچوب کمک 100 میلیون دلاری به بغداد به تبادل نظر پراختند. هدف از اعطای این مبلغ، ساخت پروژه‌های جدید برای بازسازی بخش بهداشت و ایجاد 32 مرکز بهداشتی و بیمارستان در استان‌های آسیب دیده عراق است.

الحلبوسی و الجابر الصباح در پایان درباره پرونده مشترک امنیتی در زمینه مبارزه با تروریسم و فعال‌سازی فعالیت‌های تجاری میان دو کشور و ایجاد هماهنگی بالا برای ارائه تسهیلات به همه بازرگانان و تجار کویتی و عراقی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا