سرخط خبرهاسیاسی

رئیس هیئت بازپرسی و عدالت عراق: وزیر ارتباطات عضو حزب منحل شده بعث بوده است

باسم البدری»، رئیس هیئت عالی بازپرسی و عدالت عراق تاکید کرد که هیئت مذکور در بررسی‌های خود، «نعیم ثجیل الربیعی»، وزیر ارتباطات را عضو حزب منحل شده بعث تشخیص داده است.

میدل ایست نیوز:«باسم البدری»، رئیس هیئت عالی بازپرسی و عدالت عراق امروز شنبه تاکید کرد که هیئت مذکور در بررسی‌های خود، «نعیم ثجیل الربیعی»، وزیر ارتباطات را حزب حزب منحل شده بعث تشخیص داده است. وی برای رهایی از این امر به دست به دامان دستگاه قضایی و «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر کشور شده است.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، البدری در گفت‌وگویی مطبوعاتی اعلام کرد:«در دوره کنونی، اسامی برخی از وزرایی که در پارلمان درباره آنها رای گیری شد، برای بررسی و تحقیقات به هیئت بازپرسی و عدالت معرفی نشد. پس از آن نامه‌ای از سوی رئیس پارلمان به هیئت مذکور واصل شد که در آن خواسته شده بود تا درمورد وزرای انتخاب شده تحقیقات لازم انجام شود. پس از این نامه، بررسی‌ها و تحقیقات انجام شد و نتیجه آن به اطلاع رئیس پارلمان و نخست وزیر رسانده شد.»

باسم البدری در ادامه افزود:« در نتیجه تحقیقات ما، پرونده دو نامزد مشکوک اعلام شد؛ نخست «فیصل فنر الجربا»، نامزد پیشنهادی وزارت دفاع که در سرکوب قیام مردمی سال 1991 میلادی دست داشت وی از اسکادرانان ویژه در رژیم بعث بود، ما این امر را به آگاهی رئیس پارلمان و نخست وزیر رساندیم، شخص دوم نعیم الربیعی، وزیر ارتباطات است که عضو حزب بعث بوده است، این موضوع نیز به اطلاع مقامات ذی ربط رسانده شد.»

وی گفت: الجربا به هیئت تجدیدنظر عراق اعتراض کرد و هیئت مذکور به دلیل ناکافی بودن شواهد و مستندات، حکم به لغو تصمیم ما گرفت. وزیر ارتباطات نیز اعتراضی را تقدیم دادگاه کرد، هیئت بازپرسی تا الان مشغول بررسی اعتراض وی است.»

رئیس هیئت عالی بازپرسی و عدالت عراق در ادامه تصریح کرد:« وزیر ارتباطات بر اساس ماده 12 قانون اساسی از هیئت دولت درخواست کرد که وی را از بررسی‌ها و اقدامات هیئت مذکور معاف کند. این امر نشان می دهد که اقدامات ما درخصوص وزیر ارتباطات دقیق بوده است.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا