سیاسی

وزیر امور خارجه عمان: ما اسرائیل را به عنوان کشوری در خاورمیانه می دانیم/ روابطمان با ایران ادامه می یابد

«یوسف علوی»، وزیر امور خارجه عمان اعلام کرد که اسرائیل کشوری در خاورمیانه است.

میدل ایست نیوز:«یوسف علوی»، وزیر امور خارجه عمان با بیان اینکه اسرائیل کشوری در خاورمیانه است، ابراز امیدواری کرد که بحران خلیج در آینده حل و فصل شود.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، علوی در گفت‌وگو با کانال تلویزیونی ” DW” اعلام کرد: «عمان، اسرائیل را کشوری در خاورمیانه می داند.»

وزیر امور خارجه عمان که در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان شرکت کرده است، در ادامه گفت: «اما من معتقدم که اسرائیل شاید از پیامدهای اقدام هر دولتی در اذعان به این امر که تل آویو کشوری در میان کشورهای خاورمیانه است، بیم دارد.»

وی بر تداوم فعالیت‌های این کشور در حمایت از میانجیگری میان فلسطین و اسرائیل برای دست یافتن به راه حل مطلوب تاکید کرد و از راهکارهایی در این خصوص با همکاری طرف‌های دیگر برای تحقق صلح خبر داد. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

علوی در رابطه با ایران گفت: «روابط ما با ایران ادامه پیدا خواهد کرد و کشورهای خلیج این موضوع را می دانند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل پنجشنبه هفته گذشته در چارچوب همگرایی شکل گرفته با کشورهای خلیج، در کنفرانس ورشو با یوسف علوی، وزیر امور خارجه یمن دیدار کرد. وی همچنین پیشتر با سفر به عمان با پادشاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی عمان با اشاره به تلاش‌های میانجیگرانه کویت درخصوص بحران خلیج گفت: «شورای همکاری خلیج با وجود اختلاف‌های سیاسی همچنان پابرچاست، این شورا و اختلافات سیاسی موضوعی مجزا هستند و موجب تعطیلی دیگری نمی شوند.»

منطقه خلیج از زمان قطع روابط کشورهای عربستان، امارات و کویت با قطر به بهانه حمایت از ترورریسم در بدترین بحران سیاسی خود به سر می برد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا