سرخط خبرها

وزیر امور خارجه قطر: دوحه در پی ائتلاف‌های جایگزین برای شورای همکاری نیست

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر تاکید کرد که دوحه هیچ مانعی را برای تلاش در راستای حل بحران خلیج پیش روی خود نمی بیند.

میدل ایست نیوز: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر امروز یکشنبه تاکید کرد که دوحه هیچ مانعی را برای تلاش در راستای حل بحران خلیج پیش، روی خود نمی بیند. وی همچنین تاکید کرد که  این دولت‌های محاصره کننده بودند که بحران خلیج را به وجود آوردند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در نشستی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان تصریح کرد که در پی ورود به ائتلاف‌های جدید برای جایگزینی شورای همکاری خلیج نیست و دوحه بارها از کشورهای محاصره کننده خواسته برای گفت‌وگو به پای میز مذاکره بیایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی قطر گفت: «تحقیقات ثابت کرده است که کشور‌های محاصره کننده، خبرگزاری قطری را هک کرده و بحران‌تراشی کرده اند. ایالات متحده امریکا  نیز برای حل و فصل این بحران هیچ گونه تلاشی نکرده است.»

وزیر امور خارجه قطر درباره مساله فلسطین اظهار داشت که این مساله مبنای روابط قطر و اسرائیل است و ما به حمایت از مردم غزه ادامه خواهیم داد.

وی در همین رابطه افزود: «ما از حماس حمایت مالی نمی کنیم بلکه در تلاش هستیم تا به بحران انسانی غزه به شیوه‌های آشکار و در مقابل دیده همگان، پایان دهیم.»

آل ثانی در پایان تصریح کرد که منطقه خاورمیانه شاهد قطب‌بندی های منطقه‌ای و جنگ‌های وکالتی بیشتر خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا