اقتصادیسرخط خبرها

وزارت نفت عراق از وجود منابع قابل توجه گاز در عراق خبر داد

وزارت نفت عراق تأکید کرد که حجم منابع گازی در این کشور بسیار فراتر از نیازهای داخلی است.

میدل ایست نیوز: وزارت نفت عراق از وجود منابع قابل توجه گاز در میدان های گازی منصوریه و عکاس خبر داد و تأکید کرد که این منابع ضمن خودکفا کردن عراق در عرصه گاز امکان صادرات روزانه 2هزار تن گاز مایع و 2 هزار متر مکعب میعانات گازی را به عراق می دهد.

به گزارش الفرات نیوز، «حامد الزوبعی» قائم مقام وزارت نفت عراق تأکید کرد که یکی از اولویت های اصلی وزارت نفت سرمایه گذاری برای استخراج گاز از میدان های گازی منصوریه و عکاس است و تمهیدات امنیتی لازم برای آغاز به کار شرکت های مسئول استخراج از میدان گازی عکاز فراهم شده است.

او گفت که در برنامه دولت زمان بندی مشخصی برای آغاز استخراج گاز از این دو میدان گازی در کنار بهره برداری از گاز استخراج شده با نفت در نظر گرفته شده است.

میدان گازی منصوریه در 50 کیلومتری شمال شهر بعقوبه در استان دیالی و میدان گازی عکاس در جنوب شهر قائم قرار دارد و بزرگ ترین میدان گازی عراق است.

الزوبعی تولید گاز از این دو میدان گازی را 700 میلیون فوت مکعب در روز برآورد کرد و افزود که این حجم در کنار گازی که از میدان های گازی جنوب عکاز و ریشه و راوه و کجربیکه و خشم الاحمر استخراج خواهد شد بسیار فراتر از نیازهای داخلی کشور است.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا