سیاسی

الازهر: اخوان المسلمین گروهی تروریستی است که در مسیر داعش گام برمی دارد

دانشگاه الازهر طی اظهاراتی بی سابقه «اخوان المسلمین» را گروهی تروریستی خواند.

میدل ایست نیوز: دانشگاه الازهر طی بیانیه ای گروه «اخوان المسلمین» را گروهی تروریستی خواند «که در مسیر داعش گام برمی دارد».

این واکنش الازهر بود به بیانیه اخوان المسلمین خطاب به هوادارانش برای «انتقام گرفتن از خون 9 عضو اخوان المسلمین» که توسط دستگاه قضایی مصر و به اتهام دست داشتن در ترور «هشام برکات» دادستان سابق مصر، اعدام شدند.

الازهر در این بیانیه که بخش «دیده بان الازهر برای مبارزه با تروریسم» آن را منتشر کرده تأکید کرد که بیانیه اخوان المسلمین به صراحت از مردم مصر می خواهد که کشورشان را به آشوب بکشانند و امنیت را از آن سلب کنند و «اینگونه صورت زشت خود را که مدت ها می کوشید آن را پنهان نگه دارد بر همه آشکار کرد».

در بیانیه الازهر تأکید شده که بیانیه اخوان المسلمین «به روشنی نشان می دهد که آنها گروهی خشونت طلب هستند و هدفی که دنبال می کنند و ویران کردن ارکان حکومت و ایجاد فتنه در کشور و انداختن کشور در آشوبی است که برخی کشورهای منطقه بدان دچار شده اند».

الازهر این فراخوان اخوان المسلمین را بدون هیچ ارتباطی با آموزه های دینی دانست و از همه مردم مصر خواست که برای انسجام و توسعه کشور خود تلاش کنند.

منبع
الازهر

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا