سیاسی

فشار عربستان بر اتحادیه اروپا برای عدم درج نام عربستان در فهرست سیاه پولشویی

منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گفتند که کشورهای عضو در این اتحادیه از افزودن نام عربستان در فهرست سیاه پولشویی ممانعت می کنند.

میدل ایست نیوز: منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گفتند که کشورهای عضو در این اتحادیه از افزودن نام عربستان در فهرست سیاه پولشویی ممانعت می کنند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، این منابع افزودند که برخی از نمایندگان کشورهای اروپایی با تصویب این قانون در نشست روز پنج شنبه مخالفت کردند که این امر احتمالا منجر به تعویق و یا لغو فهرست مذکور شود.

این اقدام کشورهای اروپایی در پی ارسال پیام‌هایی از پادشاه عربستان به همه سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا که شمارشان 28 کشور است، روی داده است، ملک سلمان در پیام خود خواسته است تا درخصوص موضوع افزودن ریاض به فهرست سیاه پولشویی، بازنگری کنند.

در پیام پادشاه عربستان آمده است که تصویب قانون فوق، از یک سو موجب تخریب وجهه ریاض شده و از سوی دیگر مشکلاتی را در مسیر تجارت و سرمایه‌گذاری میان اتحادیه اروپا و عربستان به وجود می آورد.

منابع دیپلماتیک با اعلام اینکه واشنگتن نیز برای لغو این فهرست، فشارهایی را علیه کشورهای اروپایی اعمال می کند، افزود:« فشارهای عربستان سعودی در پی برگزاری نشست سران کشورهای اروپایی و اتحادیه عرب در شرم الشیخ رو به فزونی نهاده است.»

این منبع دیپلماتیک در پایان با اشاره به اینکه ترزا می، نخست وزیر بریتانیا در این خصوص با پادشاه عربستان گفت‌وگو کرده است، عنوان کرد:« بریتانیا و فرانسه رهبری کشورهای اروپایی مخالف با افزودن عربستان به فهرست سیاه پولشویی را برعهده دارند.»

برای مخالفت با فهرست سیاه پولشویی مورد نظر اتحادیه اروپا، باید 21 کشور از مجموع 28 کشور عضو اتحادیه اروپا با این طرح مخالفت کنند، مسئولان اتحادیه اروپا اعلام کرده اند که عملا 15 کشور اعتراض خود را به افزودن عربستان به فهرست سیاه پولشویی ابراز کرده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا