سرخط خبرها

مصر در بحرین و امارات پایگاه نظامی تأسیس می کند

یکی از اهداف ساخت این پایگاه نظامی مقابله با نفوذ ایران در منطقه عنوان شده است.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه خبر دادند که امارات و بحرین در حال مذاکره با مصر برای تأسیس پایگاه نظامی مصری در این کشورها هستند.

«الخلیج الجدید» به نقل از منابع آگاه از جزئیات مذاکرات خبر داد که ابوظبی و منامه با این کار در پی کاهش نفوذ ایران در منطقه و اقدام متقابل دربرابر پایگاه نظامی ترکیه در قطر هستند.

به گفته این منابع، مصر موافقت و آمادگی خود را با اجرای این طرح ابراز کرده و این ایده با استقبال سران سیاسی و فرماندهان نظامی مصر مواجه شده است.

قرار است همه هزینه های ساخت این دو پایگاه را امارات و بحرین بپردازند.

این منابع از جدول زمانی اجرایی شدن این طرح و حجم حضور نظامی مصر در این پایگاه ها چیزی نگفته اند.

بر اساس این گزارش قرار است نیروهای مصری در این پایگاه ها نیروهای نظامی اماراتی و بحرینی را آموزش و توان رزمی ارتش این دو کشور را افزایش دهند.

پیش از این برخی مطبوعات از مذاکرات بحرین با مصر برای ساخت پایگاه نظامی مصری در جزایر «حوار» در نزدیکی مرز بحرین با قطر خبر داده بودند.

در زمان انتشار آن اخبار، «سامح شکری» در واکنش به آن بدون تأیید یا تکذیب گفته بود که چنین چیزی می تواند امنیت قومی عربی و امنیت مصر و امنیت بحرین را تقویت کند.

یکی از خواسته های اصلی کشورهای خلیج (عربستان، بحرین، امارات) از قطر برای پایان دادن به تحریم های این کشور برچیدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر بود.

منبع
الخلیج الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا